Monday, January 18, 2010

Berjumpa Maz_Bahrain di Subang Jaya

Salam....semalam hari Ahad, kak ham bersama kak intan berjumpa maz_bahrain di kediamannya di Subang Jaya. Seronoknya dapat berjumpa beliau, selama ni kami hanya berbual di ym atau telefon....sehinggalah semalam barula kak ham dapat bersua muka.

Masa memang mencemburui perjumpaan kami ini, sehingga tidak sedar hampir jam 7.00 petang baru kami nak balik. Maz siap minta kami tidur di rumah dia lagi...amboi maz...lepas ni kita berkampong di rumah lagi tau...lepak pulak di ruang dapor maz....kat ruang dapor pun bersantai....belum lagi kalau lepak di ruang tamunya yang tersergam indah tu.....seronok betul......

Terima kasih daun keladi ya maz...hidangan yang disediakan semua sedap-sedap belaka...siap ada bekal lagi untuk kami bawa pulang. Antaranya kuah lodeh/sambal daging, mee hon goreng, kuih seri muka, double cheese kek dan puding koktail....nyum nyum nyum.....
Puding Koktail


Maz...seronok layan anak-anak maz....alamak gambar terlupa nak ambil..gambar lain pulak yang diambil....

Akhir kata...insyaallah bila kak ham ada kelapangan....akan kak ham datang berkunjung lagi ke rumah maz tau...........kak intan apa macam..boleh ke?

Tuesday, January 12, 2010

Agar-Agar Santan Gula Melaka


Agar-agar santan gula melaka....resepi dari kak hanieliza.....sedapppppppppp.........sejukkan dulu kat dalam esbok.........nyaman....

Kek Coklat Pisang


Selepas keluar dari oven.....


Selepas dimekapkan....memang sedap kek ni...

Teringin mencuba kek coklat pisang.....sebabnya dah ramai kawan-kawan membuat....

Pulut Kuning wif Rendang Daging

Ok..mari kita layan pulut kuning wif rendang daging ni...menu sarapan untukkak ham dua hari lepas...tapi ini kak ham beli je.....jangan marah aaaa...^________^

Puding Pelangi

Puding Pelangi ni requested by adik ipar kak ham...actually dia buat makan-makan kat rumah dia hari Sabtu (2 Januari 2010) lepas...


Puding Pelangi

Alhamdulillah...Sihat Dah....

Salam semua....selamat sejahtera...apa khabar semua? Kak ham mendoakan agar semuanya sihat dan sentiasa di dalam lindunganNYA.

N3 hari ini cerita pasal..budak tenit ni dah sihat dari demam panas....alhamdulillah..dia bertambah banyak mulut....pantang kita tegur dia...asyik nak lempang je....antara perkataan kalau dia marah...empang rang. (lempang. rang)sambil menjeling.....anak awan(tak nak kawan)....alah....:).....akutttttt(takut)....atunn (kartun)...sambil tunjuk remote astro suruh tukar ch613...kartun peberet....

Meh kita layan pose budak tenit ni......

Thursday, January 7, 2010

I'm Back....Holaaaaaa......

Salam semua...terima kasih sudi menyapu sampah, buang sawang, habuk2 kat umah cyber kak ham ni ya...agak kesibukan skit sejak awal tahun hari tu....

Hari ini pulak, kak ham cuti kecemasan sebabnya budak tecik ni demam panas sejak dari pukul 2.30pagi tadi...pukul 8.00 pagi tadi bawak ke klinik....siap doktor bagi ubat masuk b***** kalau panasnya masih tidak berkurangan...budak tecik pulak jenis susah makan ubat. Mana xdemam..abah ngan maknya demam sebelum ni dan masih lagi batuk...berjangikit la kat atiyyah...:(

Tapi sempat lagi dia berposing ngan bb mickey walaupun demam tu....muka budak tecik dalam tidak sihat...


Wednesday, January 6, 2010

Laksam...Beli Punya


Laksam yang dibeli untuk santanpan sarapan pagi kak ham...ini menu beli minggu lepas...

Doorgift dari Ros, Jepun


Terima kasih ros..ni kak ham gantung doorgift dari ros....

Friday, January 1, 2010

Selamat Datang 2010


Selamat Tahun Baru kepada semua rakan-rakan di alam maya. tidak kira dimana juga dan semoga tahun 2010 lebih bermakna dan memberi lebih kebaikan dari sebelumnya....insyaallah...
There was an error in this gadget