Thursday, December 24, 2009

Mari Kita Berdiet

Salam.....setelah kepenatan disiang sehari tadi,,,untuk makan malam kak ham hanya buat sup ayam + sayur, boleh dimakan begitu saja atau dengan nasi atau dengan mee hoon......perut kenyang hati senang....tidur pun lena....betul tak?

Sup Ayam + Sayur2an...

Tapikan kali ni kak ham buat sup ni......semua kat dalam rumah suka pulak....mesti sedapkan...masuk bakul angkat sendiri....

Pssstt...ada kawan kak ham berbangsa Cina bagi petua...kalo nak buat sup nak bagi sedap 'kick' or terangkat la senang cite...masukkan sesudu teh susu xkisah la susu pekat ke susu segar ke...santan pun boleh kot...hasilnya memang sedap la...betul wa cakap sama lu orang......tapi kena balancekan garam...lada hitam skit..gula skit...

8 comments:

  1. assalamualaikum kak ham. nak diet ya? jom...saya pun nak ikut gak!

    ReplyDelete
  2. Sue pun sukee makan benda2 yang bersup ni....Hirup panas2 best niii

    ReplyDelete
  3. Ooo cam tu....nanti kita try test tengok....!! Apa...nak diet....???? Baru belajar nak naik badan sikit....tak nak lah kurus kering....nanti angin pulau ni tiop melayang!!!!
    Kak Ham...jom la kita makan....!!! Nak apam pisang tak??? kek cekelat...makan dengan icecream...nyum...nyum!!!

    ReplyDelete
  4. wsalam ita....ita sihat ke? ok jom kita berdiet....

    ReplyDelete
  5. a'ah la sue...kena hirup sup siap ada bunyi tau...srrrppppp...baru ada ummmmpppp....

    ReplyDelete
  6. watie...saje tau....nak nak nakkkkk semuanyaa....

    ReplyDelete
  7. betol ke boleh diet? rasanya kalo saye x leh kot! hehehe...mau minta tambah 2 - 3 mangkuk lagi...

    ReplyDelete
  8. ala fae...sesekali kita berdiet, pekena sup yang ala2 rebus....tp kalo ada gulai lemak
    cili api hancur diet ni....

    ReplyDelete

There was an error in this gadget