Monday, December 14, 2009

Apam Balik Geseng :(


Alahai...buruknya rupa engko Apam Balik....tapi tak apa la kan.....(sambil gelak guling-guling ni)...kelakor betul...udah la buruk rupanya..masih ada hati nak kongsi gambarnya kat sini. Kalau dijamu kat tetamu yang berkunjung ke rumah mesti tetamu kak ham tersedak-sedak tengok apam balik ni kan. Tapikan dalam buruk rupanya laku tau, ke hb ngan anak-anak kak ham terpaksa jugak makan sebab nak jaga hati kak ham :).

Tapi mana ada setiap kerja yang kita lakukan sentiasa sempurnakan.....mesti adakalanya hasilnya tidak seperti yang kita impikan. Nanti kak ham buat tayangan amal lagi tau kalau dapat hasil yang lebih memuaskan. Ini hasil kerja yang terkejar-kejar sambil buat kerja umah sambil melayan si atiah mentel tu. (atiah jugak jadi alasan....kesian atiah kan).

Apam Balik (kak ham copy resepi ni dari blog sape ya..lupa betul.. tuan punya resepi..mintak halakan ya)
Bahan A
2 cawan tepung gandum
1/2 cawan gula
4 sudu kecil baking powder
sedikit garam

Bahan B
2 cawan susu segar (1 cawan susu cair + 1 cawan air)
1/2 cawan minyak
2 biji telur

Bahan C
Coklat chips (kak ham guna ni je)
Jagung krim (kak ham xde stok la)

Gaulkan bahan A
Masukkan bahan B ke dalam blender
Campurkan bahan A dalam blender dan mesinkan
Panaskan non stick pan dan sendukan adunan
Tutup pan dan biarkan adunan 3/4 masak
Masukkan jagung atau coklat chips
Pastu lipatkan dan hidang

(sambung lagi gelak guling-guling :))=)))

6 comments:

  1. geseng pun xpe janji dpt isi perut...ada lg x, nk juga buat bekfast...lapau ni...

    ReplyDelete
  2. e-na...apam balik geseng west entek lo...:D

    ReplyDelete
  3. salam kak ham...walau si buruk rupa...namun bagi saya lah saya lebih suka yang geseng gini lagi sedap dari yang putih gitu, kalo beli pun saya pilih yang geseng. sedap tu

    ReplyDelete
  4. Apam balik is my Hubby's favourite!! Klu gi pasar malam, mesti beli! hehe...

    KakHam, buruk ke rupa apam balik yang akak buat nih? For me, I just feel like eating it ya! Gimme someeee! ;)

    ReplyDelete
  5. wsalam rosaliza......samala kita suka yg geseng..:D

    ReplyDelete
  6. ye ke love...kak ham ni mmg peberet ngan apam balik...ok nti kita pegi pasar malam sama tau..kt kelang lagi byk makanan yg sedap2kan.

    ReplyDelete

There was an error in this gadget