Tuesday, December 1, 2009

Makan-Makan

Salam sejahtera semua.....hari ni saya dah ok....alhamdulillah sihat...terima kasih kerana mendoakan untuk saya dan juga yang bertanya khabar....rindu teramat rindu dengan semua kawan-kawan di alam cyber ni....

So, hari ni nak cite pasal makan-makan di rumah adik ipar saya hari tu....sebenarnya adik ipar saya nak buat jamuan harijadi utk anak dia ala kadar je....

Kek Harijadi Utk Danial dan Danish

Abang Danial yang potong kek...adik Danish tgk je

Abang Danial

Adik Danish yang mmg tembam...asyik kena gigit & cubit je budak kecik ni tau...

Ingatkan hanya untuk adik beradik...rupa-rupanya ramai jugak dari saudara mara, rakan kenalan zaman persekolahan dan juga kawan-kawan sepejabat yang diundang.....memang meriah. Majlis bermula pukul 12.00 tengahari hingga ke pukul 1.30 pagi.....

Antara gambar-gambar yang sempat diambil...semuanya sibuk ngan kerja sambil borak-borak.....


Anak-anak dan sepupu mereka

Adik-adik ipar my sil

T-shirt merah pembantu rumah adik ipar saya...mmg rajin budak ni..pembantu rumah yang xbanyak karenah dan akan habis kontrak dalam bulan Februari 2010 setelah tiga tahun bekerjan di rumah adik ipar saya.

Adik ipar saya (tshirt hitam ni)....yang 2 org lagi tu adik ipar mak su sebelah suami dia tapi kami semua memang rapat

Kiri tu kakak ipar dan mak mertua saya

Dan antara makanan yang dapat disediakan pada hari itu..........antaranya.......banyak makanan tapi hanya sebahagian saja yang sempat diambil gambar....

Tapai Pulut dari Melaka

Puding Laici

Puding Belang

Kek Coklat (mesti buat sbb semua menggemari)

Nasi Minyak (catering)....

Dalca Daging//Sayuran...

Jelatah Mentah

Roti Jala

Lemak Telur Itik

Asam Rebus Sulur Keladi

Sambal Barli Daging resepi orang Raub, Pahang

Sambal Hitam Ikan Bilis resepi orang Raub, Pahang

Jelatah Timun

Nasi Himpit

Kuah Kacang


Banyak lagi juadahnya..tapi tak sempat dah nak ambil gambar....teramat sibuk melayan tetamu.....sebelah malam ada bbq pulak....

2 comments:

  1. Makan kak Ham makan..mesti lupa pada Watie dah tu..masa makan2....betoi dak???

    ReplyDelete
  2. Makannya skit je....akak ingat kat semua termasuk watie.....kalo dekat mmg akak jemput mai tau....

    ReplyDelete

There was an error in this gadget